Tackle blogja

Na, ez még kidolgozás alatt. Türelem.

Ti mondtátok

A tervezett gépem: Processzor

2010.06.10. 13:21 Tackle

Ahogy ígértem, itt a tervezett masina felépítésének első és egyben legfontosabb része: A processzor.

Nem kisebbet szemeltem ki, mint az AMD Athlon II X4 630

Sokat vaciláltam az AMD és az Intel között, de ahogy észrevettem az AMD-nek jobb ajánlatai vannak, vagyis hasonlóan erős processzorokat kevesebbért dobják utánunk a boltokban.

Ez a verzió egy négy magos processzor, magonként 2.8 Ghz-es órajellel ami könnyedén felpörgethető 3.2 Ghz-re. AM3-as sockettel a legújabb típusú alaplapokba illeszthető, és igen jó az ára is.

Kb 29e Ftért egész jó processzor, főleg, hogy olyan processzorok ellen száll versenybe (ld. lent), amik ennél jóval drágábbak.

Ezen a képen a Crysis Warhead-et futtatták olyan gépeken, ahol gyakorlatilag csak a processzorokat cserélték ki (illetve az alaplapokat, ahol kellett).

Jól látható, hogy a 630-as Athlon II X4 eléggé jól tartja magát, nem sokkal elmaradva a Q8400-tól (45e). A 635-ös változat annyiban különbözik a 630-tól, hogy 100 mhz-el nagyobb az órajele, azonban itthon az árkülönbözet túl nagy ahhoz, hogy ez nekem megérje.

Az E6300-nál jobb, viszont az csak 2 magos, én pedig (a jövőre nézve) 4 magos processzort szerettem volna, mert bízom benne hogy a jövőben jobban ki fogják használni ezt a területet.

A 60 FPS egész jó, főleg egy Crysis Warhead esetében amikor az igencsak számításigényes fizika a legmagasabbra van állítva. Habár nagyjából 20-szal lemarad a Core i5-től, annak nagyjából csak a felébe kerül.

Ha szeretnétek valamilyen hardverről a véleményemet kikérni, küldjétek el a nevét / linkjét!

Szólj hozzá!

Címkék: intel amd processzor core ii athlon x4 620 i5 635 630 q8400

A bejegyzés trackback címe:

https://tackle.blog.hu/api/trackback/id/tr992067109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása