Tackle blogja

Na, ez még kidolgozás alatt. Türelem.

Ti mondtátok

Reach bazdmeg..

2010.09.16. 20:41 Tackle

Megszállt az ihlet, gondoltam leírom hogy mi a francot gondolok a Microsoft legújabb, legnagyobb, leglegebb üdvöskéjéről, a Reachről. Bizony, a Reachről, mert úgy tűnik, hogy az egész világ ezt az egy játékot figyeli árgus szemekkel, és elcsúszik az olyan apróságok mellett, mint például a vele majdhogynem szimultán megjelenő Kinektről, ami, megjegyezném, olyan jelzőket kapott még egy fél évvel ezelőtt, hogy "forradalmi", "megváltó", "különleges élmény" meg az összes balfasz szó amit a marketingesek csak ki tudnak találni hogy valaki elvigyen a boltból egy rakás műanyagból összetákolt fostoldalékot.

Következetes logikát használva tehát a Microsoft úgy gondolja, hogy a Reach az forradalmibb, megváltóbb és különlegesebb lesz, mint a Kinekt. Játék vs. hardver, vagy másképp fogalmazva játék egy olyan eszköz ellen, amin tudunk játszani. Olyan érzésem van, mintha a Sony a God of War 3-at akarná felhozni ütőkártyának az Xbox 360 ellen, és mit ad isten, meg is tette. És működött? Attól függ. Sok fogyott a játékból, de ettől függetlenül még mindig több Xbox 360 van a világon mint amiknek az árából a magyar GDP-t egy évig fedezni tudnánk.

Szóval Reach. Összefoglalom, röviden: Mint a Halo 3, DE. Másképp fogalmazom: Mint a Halo ODST, DE. Ennyi. Ez nem a tipikus gyermek magyarázati módszer, miszerint "A fecske olyan mint a gólya, csak kisebb, és nem hasonlít rá", hanem konkrétan olyan a játék, mint a Halo gyakorlatilag akármelyik (e generációs) játéka, csak egy kicsit állítottak a hatmillió színfilteren és a sztorit nem a jelenbe, nem a párhuzamos jelenbe hanem a múltba rakták, ahonnan az egész elkezdődött.

Sok ember fejvesztve küzd azért, hogy bebizonyítsák: A Halo Reach mekkora egy kurvajó dolog, amire én csak annyit mondok, hogy értem én, de leszarom. A Reach a szememben egy marketingdömper által hajtott hypevonat, amire mindenki felugrik, szimplán azért, mert mindenki más is felugrott, és milyen marha jó lesz.

Az egész ellenszenv onnan fakad, hogy a Microsoft jobban marketingeli ezt az egy játékot, mint a Kinektet, illetve mint a Sony a Move-ot. Mi a francnak? A Halonak már volt pár játéka, konzoldefiniáló játéknak is nevezték páran, volt Halo 1, 2, 3, ODST, Halo Wars, szóval úgy gondolom, hogy az emberekkel nem kellene már megismertetni ezt a baromságot.

A marketingnek tehát az ismertetés mellett van egy másik igen ismert célja is: eladni valamit, amit nem akarnak megvenni. Ha eleve meg akarnák venni, nem lenne szükség marketingre, vagy csak nagyon kevésre. Azt nem értem, hogy mi a Microsoftnak a terve ezzel? Úgyis vennék, csak nem elegen? A bungie tudtommal már nem belsős fejlesztő, szóval lehet megfenyegették a kiadót, hogy ha nem teljesít jól a játék akkor bemutatnak a mamutnak és futnak ahogy a lábuk bírja?

Aztán jönnek a szakmabeliek, akik olyat nyilatkoznak, hogy a "Halo a legjobb játék az egész univerzumban" neked meg a kurva anyád. Ugyanezt mondtad volna mondjuk 1 évvel ezelőtt, vagy 1 év múlva? Hype van vadember, nem kéne minden szarnak bedőlni amit rádfos az internet.

Ennyit erről. Bocs a szóhasználatért

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tackle.blog.hu/api/trackback/id/tr682301523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása