Tackle blogja

Na, ez még kidolgozás alatt. Türelem.

Ti mondtátok

Szabadidő megduplázása

2010.12.19. 22:14 Tackle

Nem fogok hazudni, az ötlet nem bennem merült fel, viszont annál inkább elgondolkodtam rajta. Az eredeti ötlet így hangzik:

Január elsejétől kezdve egy éven keresztül nem fogok játszani.

Ez nem az én ötletem, és nálam kicsit nehezebben lehetne kivitelezni, főleg hogy az eredeti személy már hónapok óta ezen gondolkozik. Miért? Ennek több oka is van. Helyette azonban elmondom inkább én, hogy én miért gondolkozom rajta.

  1. Nagyon sok időmet felemészti (ld. bejegyzés címe). Ez még önmagában nem lenne rossz dolog, de
  2. Ezt az időt hasznosabb dolgokra is lehetne fordítani. Csinálnék olyan dolgokat, amiket most azért nem csinálok, mert egyszerűbb és könnyebb leülni a gép elé és tolni valami játékot

Matekozzunk; Ha átlag napi 3 órát játszom (higyjétek el, többet is, de alálőttem), akkor az heti 21 óra. Korrigáljuk az egészet és vegyük bele a nyarat is, amikor több ideje van az embernek.. Mondjuk azt, hogy átlagosan egy hét alatt egy napot csak játszással töltök.

Durva, mi?

Tegyük fel, hogy napi nyolc órát alszom. Ha ezt hozzáadom még a heti 1 napos játékhoz, akkor heti nyolcvan órát azzal töltök, hogy semmi érdemlegeset nem csinálok, csak kikapcsolódom. Ez a hét 47%-a!

Ezen kívül még suliba járok, tanulni kell, szocializálódni, és rögtön ott vagyok, hogy semmi időm nincs. Ami pedig van, azzal mit kezdek? Na ezaz. Mit? Ülök a gép előtt.

Mit kezdenék, ha ez nem lenne / sokkal kevesebb lenne?

  1. Elkezdenék tanulni valami hangszeren játszani... Gitár és zongora az esélyes.
  2. Elkezdenék tanulni japánul. - mert miért ne?
  3. Megtanulnék valamilyen szinten sütni, főzni.. mindig is érdekelt
  4. Végre elkezdenék komolyan is programokat írni, és nem csak gondolni rájuk.
  5. Többet tanulnék
  6. Többet olvasnék

Azért látszik, hogy ha visszakapnám a hét harmadát, akkor lenne mire fordítanom az időmet.

Nem azt mondom, fontosak a játékok is. Többek között hozzájárultak ahhoz, hogy ilyen jól beszélek angolul. Kötöttem barátságot rajtuk keresztül még 2004-ben, ami mai napig is kitart. Nagyon sok dolgot megismertem és megtanultam, mert a játék elmesélte és felfedte nekem.

De talán eljött az ideje annak, hogy a játékokba fektetett időmet megkurtítsam. A mikéntjét és a hogyját még nem tudom, ez majd kialakul. Ettől függetlenül nem szeretném a következő 60 évemet úgy tölteni, hogy abból 30 elmegy játékra és alvásra. Az alvást perszenem lehet kikerülni, de a játékot annál inkább.

Olvasd el az addendumot is!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tackle.blog.hu/api/trackback/id/tr692526855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása