Tackle blogja

Na, ez még kidolgozás alatt. Türelem.

Ti mondtátok

Focizunk a rohamrendőrökkel

2010.08.16. 10:03 Tackle

Vasárnap voltam edzésen, és mivel elég messze lakom a helyszíntől (én Pestszentlőrinc, edzés a Móricz környékén), ezért utazás címszóval elég sok tömegközlekedési eszközt kell igénybe vennem. A metróra Kispesten Határ úton, vagy Kőbánya Kispestnél szállok fel.

Mit ad isten, pont volt egy focimeccs aznap, Fradi vs Kispest. És itt jön a csavar. Siettem, mert késésben voltam, késtem is végül 15 percet, de nem ez a lényeg. Határ úton becsületes magyar állampolgár módjára lyukasztottam jegyet, és indultam, mondhatni siettem a metró felé, ahonnan furcsa kántálás szerű, vuvuzelahoz hasonlatos folyamatos zúgó hangot hallottam a metró irányából. Közelebb érve láttam, hogy az éppen érkező metró előtt két sorban rohamrendőrök állnak, és figyelik az ugyanazon a peronon, de másik oldalon álló szerelvényben lévő focidrukkereket.

Útközben megállt bennem az ütő, hogy miért nem szólt senki hogy zavargások és lázadás tört ki valahol, de gyorsan eljutott az agyamig, hogy focistákkal van dolgunk. Szó se róla, átmenni három rohamrendőr (vagy a hátukon lévő felirat szerint készenléti rendőrség) között eléggé meghatározó élmény, főleg, hogy az ember önkéntelenül is egy kicsit összehúzza magát. Az átlag páncélos válla volt az én fejem magasságában volt, vagy legalábbis olyan érzés volt átmenni köztük (vagyok 180 cm), volt rajtuk teljes testpáncél, sisak, valahova felcsatolva egy gázmaszk, és némelyiknél gázspré. A szemközti szerelvényben pedig tömve voltak a drukkerek és kántálták folyamatosan az indulókat, gondolom én, mert hogy se eleje, se vége nem volt, az biztos.


a kép sportgeza.hu -ról van, és egy újpesti eseményt ábrázol, ahol a drukkerek a saját stadionjuk székeivel dobálják a rendőröket. no comment.

Legutóbb, mikor a Népliget előtt tekertem és meccs volt, csupán szimpla rendőröket láttam, nem rohamfelszerelésben, de 15 méterenként egy 5-15-ös csoportot, néhol egy-egy lóval megspécizve.

Felmerült bennem a kérdés, azthiszem jogosan, hogy ezekszerint egy ilyen meccs hasonló veszéllyel jár, mint amikor a Magyar Televíziót védték, esetleg a Parlamentet? Ez lenne nálunk a foci? Miért kell rohamrendőr egy focimeccsre? Értem, azért, hogy az embereket megvédjék, de a kérdésem inkább arra irányul, hogy minek olyan f***nak lennie a drukkereknek, hogy erre szükség legyen? Lehet focit nézni kultúráltan is, nem kell oda baseball ütő, vipera, nem kell felborítani és felgyújtani az autókat, nem kell levadászni a másik csapat drukkereit, csak mert veszített a csapatuk.

Ezt ki szívja meg leginkább? A drukkerek? ááá... Mi szívjuk meg, mert kétszer is meggondoljuk meccs idején, hogy akarunk-e például a fradi meccsek alkalmával a népligetnél közlekedni, nehogy véletlenül belecsöppenjünk egy lokális drukker vs rendőr vs másik drukker háborúba..

Lehet itt azt mondani, hogy elfogult vagyok és csak a fradit gyepálom, ez viszont nem így van. Ezt a sémát rá lehet húzni sok másik csapatra és helyszínre is, és én csupán ezt a csapatot emeltem ki. Nem csapat ellen akarok szólni, hanem a drukkerkúltúra ellen, és mondjuk ki, a fradi elég sok alapanyagot ad egy ilyen témájú szöveghez...

Szólj hozzá!

Címkék: foci rendőrség rendőr meccs rohamrendőr fradi kispest készenléti

A bejegyzés trackback címe:

https://tackle.blog.hu/api/trackback/id/tr32224960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása