Tackle blogja

Na, ez még kidolgozás alatt. Türelem.

Ti mondtátok

Mi a francnak ennyi USB kábel?

2010.06.30. 09:08 Tackle

Tegnap fényképezkedtem, és gondoltam letöltöm a képeket a gépemre.. kutakodtam USB kábelek után, találtam is párat, de természetesen egyik sem jó az enyémhez. Ekkor elgondolkodtam azon, hogy mi a francnak ennyi kábel?

Itt van csak 4 olyan eszköz (vagy kábel), ami habár USB, de mégsem ugyanaz. Természetesen a fényképezőgépemét nem tudtam lekapni, mert ötletem sincs hogy hol van a kábele, a gép meg kanyarban nem fényképez, így a csatlakozót sem tudom mutatni.

DSCF1687 DSCF1688 DSCF1690 DSCF1691

Négy típusú USB kábel (/dugasz), és mind máshoz. Bal felső szkenner, jobb felső egy fényképezőgép, bal alsót egy kártyaolvasóból húztam ki, jobb alsó pedig a telefonom.

Amit nem értek, hogy az USB neve a következőt jelenti: Universal Serial Bus. A második kettő szó számunkra jelenleg lényegtelen technikai megnevezés, de az első a fontos: Universal, vagyis Univerzális, Általános.

Hello? Én nem értem egyedül, hogy minek öt (a fényképezőmével együtt) féle USB csatlakozás, ha a technológia amin alapul pont azért jött létre hogy a megszüntesse a különböző kábeleket, amik mentek a nyomtatóba, faxba, joystickba, egérbe, billentyűzetbe, kormányba, headsetbe.. Ezekből párat még most is használnak, gondolok itt a PS/2-es billekre, vagy a Jack dugós fülesekre, de nem hiszem hogy a cégeknek külön ki kéne találnia USB dugókat csak hogy jól érezzék magukat tőlük.

Az érdekessége a dolognak, hogy a jobb felső képen a fényképezőgép egy Fujifilm 2800Z, nekem pedig egy Fujifilm 8000fd-m van.. Mégis más az USB csatlakozás. Ki érti ezt..

2 komment

Címkék: usb fényképezőgép kártya technológia kábel

A bejegyzés trackback címe:

https://tackle.blog.hu/api/trackback/id/tr702120136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freddyD 2010.06.30. 17:33:15

Jogos. Én ugyanezt kérdezem más dolgoknál is,pl mi a retkes francért van 2372 féle filmformátum?
süti beállítások módosítása